tiistai 12. huhtikuuta 2011

Vapise Itävalta!


MaY meinaa saapuu aiemmin ku uskotkaan! Tulin just haupparilta, kävin ostamassa lipun Linzin sijasta Salzburgiin. Tää reissu on kyl ollu niin täynnä kaikkia vaihteluita, peruutuksia ja sähläämisiä, että mä oon tainnu lahjoittaa ihan kivat summat Deutsche Bahnille ja lentoyhtiöille. Eka feilasin paluulennon kans, ku keskeytin lipun ostamisen, mutta lippu ilmesty silti mun s-postiin. Ilman mun vahvistusta, ja vielä väärille päiville. Kevyet kolme päivää hengailin Air berliniin asiakaspalveluissa ja lähettelin opodo.de:lle sähköposteja. Vikan puhelun lopussa vielä kysyin, että onhan kaikki nyt ihan ookoo, mä oon maksanu kaiken ja mul on lippu. Tuli myöntävä vastaus ja maY uskalsi vihdoin hengähtää. Sit parin viikon päästä puhelin soi, että lipun kans jotai ongelmia, ja vielä pitäis maksaa 15 euroo. Sanoin et mulle sanottiin et kaikki on ok, ja että kaikki on maksettu. Sanoivat pistäneensä s-postia aikoja sitten. No hiljasta oli mun postiluukussa. Sit kökötin koneella ja päivittelin sähköpostin etusivua puhelin korvalla, toisessa päässä kyllästyneen kuulonen AB:n henkilö. Saatiin tieto mun s-postiin ja maksoin viel mitä piti. Väärästä lennosta, jota en ikinä vahvistanu, sain takas vaan 30 prossaa lipun hinnasta.

No sit junalippu. Tappelin Online e-ticket -kaupan kanssa pari iltaa, kunnes menin itku kurkussa I:n luo, ja alettiin sählään porukal. Lopulta joku ilta siinä klo 23 ja 24 välillä I teki jotkut tunnukset itelleen Deutsche Bahniin ja varas lipun mulle luottokortiltaan. Noh, viime viikolla varmistui muun perheen loma-aikataulut. Lapset lähtee etelän lämpöön isänsä kanssa poikkeuksellisesti jo perjantaina. I lähtee samalla ovenavauksella Etelä-Saksaan, ja myöhemmin vielä Milanoon. S1 on host-perheensä kanssa Ranskassa ja S2 Suomilomalla hoitelemassa asioita. No hitto, sehän tarkottas, että oon perjantai aamupäivästä maanantai aamuun tylsistyneenä ihan yksin. Ja mitäs järkee siinä sitten olis? No niinpä, ei yhtikäs mitään. Joten vähän skypeilyä siskon kanssa, uusi sotasuunnitelma, ja jälleen armoton tappelu DB:n kanssa. I sai lipun peruttua, enkä jääny täs vaihdos ku parikymppii häviölle. Ja nyt siis kävin ostaas lipun (ihan ReiseZentrumista, en enää hitto vie tappele ton nettikaupan kans) Salzburgiin. Älkää kysykö mitä makso, oon jo iteki pudonnu laskuista. Mutta siis pääsiäisloman ekaviikon suunnitelma näyttää tältä: perjantaina junalla Salzburgiin (joudun vaihtaan junaa kaks kertaa) ja sieltä sunnuntaina Steyeriin. Maanantai viiva torstai Steyerin ja Linzin pällistelyä, kunnes torstaina junan kyytiin ja Wieniin. Siellä sunnuntaihin asti, aamulla aikaisin lähtee lento takas Ddorfiin. Loman toisen viikon aikataulusta ei oo vielä oikein selkeyttä, S1:llä on paljon vieraita kyläilemässä, joten lyöttäydyn sit teijän seuraan :D

http://susirajoilla.wordpress.com/2008/01/page/2/

Halusin tolle pidemmälle junamatkalle mahdollisimman vähän vaihtoja, koska noi ICE -junat tuppaa aina olemaan myöhässä. Mutta DB:n virkailijasetä sano, että niin ne voi olla, mutta voi olla ihan kaikissa vuoroissa. Joten ehkä toi kaks vaihtoo ei viel oo ihan mahdottomuus. Perjantaita odotellessa siis! Täst talost suuntaa sillon kuus ihmistä eri puolille maailmaa, ja kun tästä porukasta on 50 % lapsia, menoa ja meininkiä voi aamusella riittää. Onko muuten vinkkejä junamatkalle, että miten sais ajan kulumaan? Läppäriä en raahaa mukaan, joten sen tarjoamat aktiviteetit on poissuljettu. Tietysti maisemien pällistellyä, kuvailua, kynsien hoitoa ja lukemista on luvassa, mutta jos oon vähänki levottomalla tuulella, en saa keskityttyy mihinkään. Kirja jota nyt on luen on tosi hyvä, mutta auf Deutsch, joten se vaatii vähän vielä kovempaa keskittymistä.

Mä kävin muuten perjantaina äänestämässä. Vitsi et oon aktiivinen kansalainen. Tänään kirmasin heti aamusta kampaajalle, ja hitto et muuten väsytti! Eikä se hierova tuoli yhtään edesauttanu tappelua nukahtamista vastaan. Eilinen ilta meni vähän pitkään, sillä katottiin Paranormal Activity. Sitä vois kutsuu jo kauhuleffaks! Hyi hemmetti, mietin pitkään, meenkö yläkertaan nukkuun muiden kanssa, vai rohkenenko yksin alas. Olin rohkee. Tosin katoin kauhuleffan perään Mean Girls 2, ihan varmuuden vuoks. Ensin mainittua leffaa suosittelen erittäin lämpimästi, se on oikeesti hyvä. Jälkimmäinen taas oli ihan rimanalitus, mutta toisaalta en kyllä hirveesti muuta odottanuka.


http://somethingcuteandfunny.blogspot.com/2010/08/vauhdikas-viikko.html

Nyt ois viel puoli tuntia aikaa, enneku L tulee koulusta kotiin. Mun pitää ommella yks pudonnu nappi tohon punaseen trenssiin takas. Hitsi et vihaan ompelua, oon siinä niin auttamattoman huono. Viiden aikaan suunnataan lasten kanssa kampaajalle, saas nähä miten menee. K ei ainaka halua hiuksiaan leikattavan, se harjottelee sellasen Justin Bieber -mallin tukanheittoa. Siinä vaa heilahtaa enemmän poika ku tukka, mut se on niin söpö ku se harjaa A:n harjalla hiukset joka aamu. Ja sen jälkeenhän niihin ei saa koskea ;) Vaikuttaakohan se, et se on pari kertaa tullu ihmetteleen ku mä meikaan, ja mä oon antanu sille hyviä vinkkejä mm valokynän käytöstä, jotenki asiaan ...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

May kiittää kommentoinnistasi :)