keskiviikko 24. marraskuuta 2010

Mekkoa mä metsästän

Jepajee toi mekko on nyt mun! Mut kertokaapas miks mä en innostu siitä yhtään? Kauppaan oli tullu tosta mallista taas kaks uutta väriä ja hengailin jälleen varmaan tunnin verran pukkarissa pähkäilemässä oikeeta kokoa ja väriä. Päädyin tähän beigeen ja pienempään kokoon eli 36, niinku toi kuvan mekkoki. Mut nyt mietin vakavasti pitäskö käyä palauttaas tai vaihtaas sittenki 38.



Eilen siis centroilin aamupäivällä, kun olin eka ettiny puol tuntii bussikorttii ihan paniikin vallassa. (Mul on siis sellanen Ticket2000 millä pääsee kaikkii juniin, metroihin, busseihin, ratikoihin yms. tietyllä alueella, ja on kultaakin kalliimpi.) Sitku löysin sen ni bussi lähti nenän edestä. Ja muutenki olin hemmetin huonolla tuulella. Varustauduin kameralla, että kuvailisin tänne Centron mielettömät koristeet ja joulutorin, mut en jaksanu kaivaa koko vehjettä laukusta. Angstasin vaan miks kaikki kivannäköset ja kohtuuhintaset saappaat on jotai polyesteriä, miks mul on joku Primarkin kopio Mulberryn Alexa -laukusta, joka on mul lempparilaukku ja osoittaa jo nyt kulumisen merkkejä, ja miks mun ihanasta niittitrenssistä on irronnut kaks niittii ja nappi näkyvält paikalt. Lisäks raivosin ittelleni, miks pitää olla nii perfektionisti pukeutumisen suhteen, ja miks oon näin kiittämätön länsimaalainen kermaperse joka vaa valittaa kaikest.


Must on kuoriutunu ihan kampaaja täällä! ....not


Mutta illalla oli jo kivaa. Rynnin bussiin ja hoputin kuskia kokoajan mielessäni, että ehtisin junaan. Noh, kerranki mun onnekseni juna oli myöhässä ja ehdin kuin ehdinki oikeaan junaan tytsyjä treffailemaan. Uhmattiin terroristeja ja mentiin haupparin Starbuksille syömään kakkuja ja juomaan ihania kahveja. Samalla suunniteltiin loppuvuotta, ja voin kertoo että suunnitelmat kuulostaa tooooosi hyvältä!

Tosta terroriuhasta vielä sen verran, että täälläpäin on Düssiksen lentokenttä erikoistarkkailussa, samoin ku toi hauppari. Eilen hauppari evakuoitiin kahteen otteeseen, ja kyllä siellä vähän enemmän poliiseja ja turvamiehiä hippastelee. Junat kulki ainaki illal ihan normaalisti. Tosin niissä kierteli turvaihmisiä tsekkailemassa sakkia ja sitä ettei löydy mitään epäilyttäviä matkalaukkuja yms. Joka paikassa hoetaan että on syytä huoleen, mutta ei paniikkiin. Että kyllä mä ainaki ihan normaalisti siellä meen. Jos mun kohtalo on kuolla terroristi-iskuun Saksassa, ni se on sit tarkotus eikä sille mitään voi. Ja Lontoostaki selvittiin aikoinaan hengissä, vaikka painettiin siellä pari viikkoo iskujen jälkeen. Mä vähän veikkaan että ei nykysin voi ihan turvallisesti liikkua missään. Tietysti turvallisuus maksimoidaan kaikkialla, esim Düsselissä on tosi turvallista liikkua metroissa sun muissa, mutta riski on aina olemassa. Mutta varovaisuus menee aina maYnkin mukana, no worries mates.

Tänään suuntaan D-dorfin joulutorille kuvaamaan menoa ja valojuttuja sun muuta. Ehkä käyn Centrossaki vielä kameran kanssa, mutta jos en käy, tiivistettynä se on oikee Winter Wonderland ja tori ihan mieletön. Tulkaa itte kattoon.

2 kommenttia:

  1. Toi letti on jo ihan hyvä yrkkä hei :D ja aikamoista kehitystä. Saaskutti pitäiskö vaan ottaa lennot ja lähtee kattelemaan vähän joulutoreja.

    VastaaPoista

May kiittää kommentoinnistasi :)