lauantai 28. elokuuta 2010

Voi juna-aikataulut sentään ...

So, eilen tuli siis tekstiviesti toiselta suomalaiselta au pairilta (johon törmäsin sattumalta lentokentällä) että hän ja muutama muu auppari on menossa alkuillasta Düsseldorfiin ja kyseli haluaisinko liittyä seuraan. No totta kai! Katsoin juna-aikataulut ja menin bussipysäkille hyvissä ajoin, että ehtisin varmasti junaan. No bussi tuli sitten melkein 40 minsaa myöhässä, vaikka niitä normaalisti menee 10 minutin välein. Missasin siis kaks junaa.

Ei siinä mitään, pääsin rautatieasemalle, mutta en löytänyt sisäänkäyntiä! Mikä hemmetin blonditesti sekin asema on olevinaan! No löysin sit oikeen laiturin ja näin, mutta tietty menin väärään junaan. Noh, taas maailman sekavin aikataulukirja esiin ja sitä plaraamaan. Vihdoin pääsin määränpäähän, vaan vaivaset 50 minsaa myöhässä. Onneks tytöt odotti :) Lähettiin sit syömään ja vähän käveleen Altstadiin ja Rheinin rannalle.

Tällänen setti oli päällä:

En saanu yhtään hyvälaatust kuvaa :< voi kyl johtuu ihan siitä ettei Oberhausenin päärautatieaseman vessassa oo kauheen mahtava valaistus ;P

Päätettiin mennä Rhein turmiin. Siel oli ravintola ja tollanen pällistelytasanne. Oli kyllä huimat näkymät! Näki Düssiksen, Rheinin, lähikaupungit ja kaukana siintävät tehdashelvetit.

Kuuluisa Rhein -joki.

Sitten kaks meistä lähti metsästään oikeeta junaa kotiin ja me kaks blondii jäätiin vielä kokemaan tosi-saksalaisuutta. Mentiin siis pubiin oluelle. I anto mul tarkat ohjeet miten niissä kuuluu olla ja tilata ja maksaa yms. Aika eri meno ku Suomes :D Mut se olut! Yäk yäk yäk! Onneks se maksaa alle kaks euroo per tuoppi ni pysty ihan hyvillä mielin jättään sen juomatta. Yäks! Päätettin käydä kunnon drinkeillä jossain et sais sen kamalan maun pois suusta. Pongattiin joku jazz paikka, johon pääsi naiset ilmaseks sisään ja jossa sattu oleen viel esiintyjä. Siellä huomas, että täällä ollaan olutihmisiä, sillä yhtä drinksuu teki kaks baarimikkoo ja kokoajan ohjeita lukien. Mut yks niist oli käyny Suomes nuorena ja se oli ihan innoissaan. Saatiin myös ilmaseks jotkut shotit jotai paikallist litkuu. Se poltteli kurkus seuraavat puol tuntii.
Sit lähettiin käveleen Hauptbahnhoffille ja poikettiin hyvännäköselle klubille matkalla ku haluttiin nähä myös se biletysmeininki. Ihan äly siisti paikka! Siel oli ainaki 40 astet lämmin, lattia oli hienon hienoa hiekkaa, ihmiset hengaili itämäisil sohvaryhmil tai aurinkotuoleis ja poltteli vesipiippuu. Taustalla soi hiphop ja reggae. Ja sielt sai maracujadrinkkejä! Nam nam nam!
Sit lähettiin juna-asemal, mut tietty eksytiin tietyömaiden takia pahemman kerran. Toinen meistä oli käyny pari kertaa Düsseldorfissa, mutta voi morjens me käveltiin varmaan tunti, ja koko ajan ihan lähellä päärautatieasemaa. Pari kertaa neuvoo kysymäl löydettiin etsimämme vaan todetaksemme et molempien vikat junat lähti ihan niillä näppäimillä, eikä tietty ehitty. Monien vaiheiden ja monien eri junien jälkeen päästiin Oberhausenin päärautatieasemalle. Sieltä saatiin luojan kiitos pitkän ettimisen jälkeen bussi asemal, mistä taas saatais bussi meil. Mut sit loppu huumori ku huomattiin et sitä nimenomaista bussia sais venata melkein tunnin. Eli taksi alle ja meille kotiin vihdoin turvaan. Siinä vaiheessa kello oli yli kolme. Ja aamulla selitykset I:lle miks meit oliki yhtäkkii kaks :D onneks asun ihassa ja rennossa perheessä, joten Iki sano et oli parempi et tultiin sit molemmat meil lukkojen taa, ku et oltas jääty venaa aamujunii rautatieasemil yksin. Tää ei meinaa mitään ihan lintukotoo oo tää seutu. Sitten saattelin uuden ystäväni bussille ja hän jatkoi seikkalua kotiinsa.
No mutta siis elossa ollaan ja tänää pitäis illalla juhlia täällä kotosalla. Mukavaa tavata tuttavia, ystäväperheitä ja naapureita :) Nyt vois vähän mennä päiväuneilemaan ku on vielä rauhallista.