tiistai 22. toukokuuta 2012

Grillaillaan

Meillä oli viime keskiviikkona asukastoimikunnan grillibileet. Ja koska meijän talolla ei oo grillikatosta (saatikka sit mitään piha-aluetta, nurmesta nyt puhumattakaan...) ne pidettiin kahen muun läheisen talon kanssa kimpassa naapuritalon grillikatoksella. Ruokaa oli paljon, juoma oli kylmää, mölkky kivaa ja ihmiset hyvällä tuulella. Mikäs sen parempaa kun arskaki vielä paisto :)

Photobucket
Photobucket

Oon tullu tässä vuoden aikana siihen tulokseen, että se oli one lucky onnenkantamoinen, että sain juuri tän kämpän juuri tästä rakennuksesta. Mullahan oli loistava suunnitelma, että haen kämppää hyvissä ajoin sitten keväällä, koska mulla oli jo Saksassa ollessani opiskelupaikka täällä Treellä valmiina. Noh, jännästi se asunnonhaku sitte jäi ja toukokuussa 2011 havahduin, että hitto, elokuussa alkaa koulu, mutta eihän mulla ole paikkaa mihin muuttaa. Äkkiä paniikkihakemus Toasille, ja bäng, 24 tunnin päästä mulla oli heti vapaa kämppä. Kilsa koululle, kaks keskustaan, ihan uusi rakennus. Käy.

Ainoa miinuspuoli koko touhussa oli se, jakaisin ihanan avaran ja valoisan komioni toisen opiskelijan kanssa. Ajatus kämppiksestä mietitytti, koska haluan kaiken olevan ja menevän juuri oman tahtoni mukaan. Toinen voimakastahtoinen tyyppi samaan kämppään voisi olla liikaa. Mutta viimeistään syksyn aikana nekin epäilykset hävisivät kuin tuhka tuuleen. Mun mielestä on ihan älyttömän hauskaa asua jonkun kanssa! On joku jolta kysyä neuvoa, joku jolle kriiseillä vaateongelmat, joku jolle kaataa kaikki mieshuolet niskaan (eipä ole tässä asiassa tollanen kevyt puolen maapallon mittakaan haitannut, K-parka varmaan kiroaa syvästi facebookin olemassaolon :P). Oon ennenkin hehkuttanut täällä K:ta, mutta oikeesti parempaa kämppäkaveria ei ois voinu saada. Mulla on just niin paljon omaa rauhaa ja tilaa kun vaa haluan, mutta tarvittaessa ei tartte olla yksin. Tiedän, että jos asuisin yksikseni, jäisin liian helposti yksin kotiin masisteleen.

Photobucket

Mulla kävi tuuri myös siinä mielessä, että asun talossa, jossa toimii erittäin virkeä asukastoimikunta. Isoja bileitä kaikkine tarjoiluineen on vähintään neljä kertaa vuodessa. Toimikunnalta voi lainata ihan mitä vaan tarvitsee varapatjoista polkupyörien kautta työkaluihin.

Olen siis tällä hetkellä erittäin tyytyväinen asuintilanteeseeni, sekä vuokranantajaani Toasiin. Lisäksi mulla on maailman hauskimpia naapureita! Viime keskiviikkona ennen paikallispubiin (voi elämä mikä mesta btw...) lähtöä kokoonnuttiin porukalla alakerran neidon kämppään. J mainitsi ohimennen yhdestä rikkiolevasta keittiöntuolista, ja 3 minuutin kuluttua pojat olivat hakeneet akkuporakoneen. 5 minuutin kuluttua tuoli oli taas ehjä. Oli siis ongelma tai vaiva mikä hyvänsä, kaikkeen saa apua kun vaan osaa mennä oikean oven taa! 

Photobucket

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

May kiittää kommentoinnistasi :)