keskiviikko 1. kesäkuuta 2011

Two-tone

Kynsienlakkaus on kivaa!

Photobucket

Heh, aika psyket, mut iha hauskat C: Aurinko suvaitsee taas näyttäytyä meille. Maanantaina oli vielä kymmenen aikaan illalla varjossa lähes 30 astetta, mut sit yhtäkkiä eilen sato koko päivän vettä. Nyt on aika kylmä, 20 astetta, mutta arska paistaa.

Mä olin eilen kattomassa A:n tanssituntia ekaa kertaa. Neiti on aloittanut yhdessä tanssikoulussa video clip tanssin, jossa pienet naisenalut tanssivat helppoja koreografioita radiossa soivien hittien tahtiin. Eilen neidit sheikkasivat mm Lady Gagan ja J.Lon tahtiin. Se oli niin söpöä! :) Vanhemmat sai istua looseissa tanssilattian ympärillä, ja mä parkkeerasin naapurin rouvan ja hänen 4-vuotiaansa viereen. Perheen esikoinen on L:n kanssa samanikäinen ja tytöt ovat olleet meillä välillä leikkimässä. Naapuri kyseli kovin mistä olen, ja onko mun hiukset oikeesti tän väriset. Perhe itse on serbialainen, eikä perheestä oikein kukaan lapsia lukuunottamatta puhu sujuvaa saksaa. Ehkä siksi olikin niin mukava jutella, kun ei vastapuolikaan ollut natiivi saksanpuhuja :) Juteltiin I:n kanssa myöhemmin Saksassa asuvista, pääosin idästä tulleista maahanmuuttajista, ja vaikka mä oon maailman anti-rasisitisin ihminen, kyllä tietyt ennakkoluulot jostain syntyy. Tämä perhe on todella mukava, tytöt suloisia ja hyvinpuettuja, ja mä en tuomitse ihmisiä heti ekalla silmäyksellä. Mutta fakta vain on, että Turkista, Serbiasta, Albaaniasta yms tulleilla on huomattavasti suurempi rikostausta. Ennakkoluulot on perseestä, mutta jostain nekin syntyy. Kyllä mä myönnän, että jos odottelen vaikka yöaikaan bussia yksin jossain, on ei-natiivi-saksalaiset vähän arvelluttavampia kuin muut. Mutta niinkuin sanoin, jos joku nyt tuomitsee mut tynnyrissäkasvaneeksi rasistiksi, ei vois olla enempää väärässä. Mikäs mä  olisin Suomen passi taskussa tuomitsemaan ulkomaalaisia?

Ai kun eksy taas hyvin aiheesta. Mut siis huomenna on pyhäpäivä, eli vapaata. Meille tulee tuttavia grillaamaan, ja varmasti keksitään tyttöjenkin kanssa jotain kivaa. Suvaitsevaa keskiviikkoa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

May kiittää kommentoinnistasi :)